top of page

שימוש בטוח ברשת

ככלל ובמיוחד בתקופה זו, חשוב לגלות זהירות בעת הגלישה ברשת, הן לצרכי למידה והוראה והן לשימוש כללי. להלן מספר כללי אצבע שמומלץ לשמור עליהם בהוראה ולמידה מקוונת: 

    • הגדירו סיסמה למפגש (Meeting passcode)

    כך תבטיחו כי רק משתמשים בעלי גישה לסיסמה יוכלו להיכנס.

       • בעת קביעת המפגש- לאחר לחיצה על "Schedule a Meeting"       

       • ב-Meeting options בחרו ב-"Require meeting password"       

       • בחרו סיסמה חזקה וייחודית עבור המפגש.
     

    • הגדירו חדר המתנה (Waiting Room)

      כאשר מפעילים את חדר ההמתנה, ה-Host של הפגישה יוכל לאשר הכנסת משתתפים בנפרד וכך למנוע ממשתמשים לא רצויים להיכנס לפגישה. 

         • בעת קביעת המפגש—לאחר לחיצה על "Schedule a Meeting" 

         • ב-Meeting Options, בחרו ב-"Waiting room" 

         • בעת קיום הפגישה- לחצו על כפתור "Security" ואז הפעילו את "Enable Waiting Room" 
       

    • הימנעו מלהשתמש ב-Personal meeting ID

      השתמשו ב-Meeting ID גנרי שנוצר באופן אוטומטי על ידי Zoom ובכך תייצרו אבטחה נוספת עבור המפגש. 

        • בעת קביעת המפגש- לאחר לחיצה על "Schedule a Meeting" 

        • בשדה Meeting ID בחרו באופציה "Generate Automatically

    • הגבילו את השימוש בשיתוף מסך (Screen sharing)

      הגבילו את שיתוף המסך ל-Host בלבד והעניקו במהלך הפגישה הרשאת שיתוף מסך למשתמשים שאתם מכירים בלב. 

       בעת קיום הפגישה- לחצו על כפתור "Security" ואז הסירו את ה-V שמופיע ליד "Share Screen"
       

    • נעילת המפגש (Lock Meeting)

      לאחר שכל המשתתפים נכנסו למפגש, ניתן לנעול את המפגש על ידי הגדרת Lock Meeting על מנת למנוע כניסה של משתתפים לא רצויים (שימו לב שבזמן שיעור, סטודנטים לא יוכלו להיכנס לאחר נעילת המפגש). 

        • בעת קיום הפגישה- לחצו על כפתור "Security" ואז הפעילו את "Lock Meeting"
       

    • שליטה באודיו ווידאו של המשתתפים

      ניתן לכבות את המיקרופונים של המשתתפים בפגישה (Mute) ולאפשר רק ל-Host לפתוח את המיקרופונים למשתתפים. ניתן גם לבטל אופציה לוידאו והופעת תמונת פרופיל. 

       • בעת קיום הפגישה- לחצו על כפתור "Security" ואז הסירו את ה-V שמופיע ליד "Unmute Themselves" 

       • על מנת לבטל את הוידאו של המשתתפים הסירו את ה-V ליד הכפתור "Start Video" 

       • על מנת להסתיר את תמונות הפרופיל, הוסיפו V ליד הכפתור "Hide Profile pictures"
       

    • הסרת משתתפים לא רצויים (Remove)

      ניתן להסיר משתתפים לא רצויים. אם הסרתם משתתף בטעות, הוא לא יוכל לחזור לפגישה. 

        • בעת קיום הפגישה- לחצו על Participants, עמדו עם העכבר ליד שם המשתמש ולחצו על שלוש נקודות ליד אותו משתמש ובחרו ב-"Remove" או "Put in Waiting Room"  

        • או לחצו על כפתור "Security" ואז לחצו על "Remove Participant"
       

    • בעת "פיגוע Zoom" או אירוע בלתי הולם

      ניתן לעצור את הפגישה וללחוץ על כפתור "Suspend all participant activities" פעולה זו תכבה את המיקרופונים לכל המשתתפים, תכבה מצלמות, תפסיק שיתוף מסך, פיצול חדרים ושימוש באפליקציות של Zoom והפגישה תנעל.  

       • בעת קיום הפגישה- לחצו על כפתור "Security" ואז הסירו את ה-V שמופיע ליד "Suspend all participant activities"

  • להנחיות של יחידת אבטחת מידע כיצד להשתמש בצורה בטוחה במצלמה לחצו כאן

  • להנחיות של יחידת אבטחת מידע כיצד להשתמש בפלטפורמות שיתוף בצורה מאובטחת לחצו כאן 

  • להנחיות של יחידת אבטחת מידע מתי כדאי לחשוד באירוע סייבר במחשב לחצו כאן

  • להנחיות של יחידת אבטחת מידע כיצד להגן על ה-Zoom מפני תופעת Zoom Bombing לחצו כאן 

  • יחידת אבטחת מידע של אגף המחשוב ריכזו את כל המידע בנושאי הנחיות לשימוש בטוח ברשת.
    לחצו כאן
    למידע נוסף בנושא.   


פדגוגיה דיגיטלית

Virtual TAU

מוזמנים/ות לפנות אלינו לייעוץ אישי, תמיכה ו/או כל שאלה הנוגעת להוראה ולמידה מקוונת בסביבת ה-Moodle

bottom of page